{"id":25501,"date":"2015-10-30T12:09:30","date_gmt":"2015-10-30T10:09:30","guid":{"rendered":"http:\/\/esplac.cat\/?p=8925"},"modified":"2019-11-14T13:29:03","modified_gmt":"2019-11-14T11:29:03","slug":"bona-practica-millorem-el-treball-amb-adolescents-i-el-relleu-a-lesplai","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/www.esplac.cat\/en\/bona-practica-millorem-el-treball-amb-adolescents-i-el-relleu-a-lesplai\/","title":{"rendered":"Bona pr\u00e0ctica: millorem el treball amb adolescents i el relleu a l’esplai"},"content":{"rendered":"
L\u2019adolesc\u00e8ncia \u00e9s una etapa de grans canvis<\/b> en tots els sentits, una aut\u00e8ntica revoluci\u00f3 interna que transforma l\u2019infant en adult. L\u2019esplai esdev\u00e9 un espai idoni per a elles, un espai on trobar-se un grup redu\u00eft amb uns monitors i monitores que les acompanyen en el proc\u00e9s de creixement. En aquest sentit, un dels grans reptes de l\u2019esplai \u00e9s cohesionar el grup de joves, vetllar perqu\u00e8 s\u2019identifiquin amb el projecte i hi participin de manera continuada.<\/p>\n
Per aquest motiu, el treball amb adolescents \u00e9s una de les l\u00ednies constants en la feina d\u2019un esplai. \u00c9s fonamental l\u2019exist\u00e8ncia d\u2019un projecte que canalitzi aquesta feina doni suport a aquesta tasca. El futur de l\u2019esplai i del canvi social passa per aquesta franja d\u2019edat. Per tant, cal fer una revisi\u00f3 de la documentaci\u00f3 i el relleu existent<\/b> i generar noves din\u00e0miques pedag\u00f2giques i de suport.<\/p>\n
Necessitem idees!<\/b><\/span><\/p>\n L’esplai sempre ha tingut sempre una d\u00e8ria especial pel relleu i per la formaci\u00f3 de les joves<\/b> que esdevenen monitores. Entendre l’entrada al monitoratge com un salt d’edat que comporta unes noves responsabilitats a l’entitat \u00e9s, al meu entendre, un menyspreu a la mateixa figura de la monitora. Des de la nostra entitat entenem el relleu com un proc\u00e9s d’aprenentatge i de pertinen\u00e7a i transformaci\u00f3 del grup i l’entitat.<\/p>\n Realment creiem que \u00e9s cert que el relleu t\u00e9 la mateixa durada que el temps de vida (o d’estan\u00e7a si ho preferiu) del monitor dins l’entitat, ja que aquest no deixa mai d’aprendre i ensenyar. No obstant durant aquest proc\u00e9s s\u00f3n visibles 3 grans blocs<\/b> -almenys s\u00f3n els que jo constato-, i que formen una campana inversa depenent del grau de consci\u00e8ncia de la monitora:<\/p>\n Cal afegir que aquesta reflexi\u00f3 es basa en l’experi\u00e8ncia del nostre esplai i tot i que hem documentat el proc\u00e9s i tenim marcs de refer\u00e8ncia te\u00f2rics, a la pr\u00e0ctica funcionem m\u00e9s \u201cintu\u00eftivament\u201d <\/b>i per tant i com no podria ser d’altra manera, \u00e9s una idea q\u00fcestionable en la seva totalitat.<\/p>\n\n
\n