{"id":25425,"date":"2015-12-22T11:39:32","date_gmt":"2015-12-22T09:39:32","guid":{"rendered":"http:\/\/esplac.cat\/?p=9563"},"modified":"2015-12-22T11:39:32","modified_gmt":"2015-12-22T09:39:32","slug":"aquestes-vacances-treu-la-pols-al-projecte-educatiu-de-lesplai","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/www.esplac.cat\/es\/aquestes-vacances-treu-la-pols-al-projecte-educatiu-de-lesplai\/","title":{"rendered":"Aquestes vacances, treu la pols al projecte educatiu de l’esplai!"},"content":{"rendered":"

Pels esplais, les vacances d’hivern poden ser un bon moment per valorar el primer trimestre, programar i planificar el seg\u00fcent. Per\u00f2 per a molts equips de monitores aquests dies serveixen per renovar el projecte educatiu de l’esplai!<\/b><\/h4>\n

El projecte educatiu de l’esplai \u00e9s la guia de la nostra tasca pedag\u00f2gica, on recollim els objectius generals de l’esplai i els trets caracter\u00edstics. Tamb\u00e9 recull la metodologia amb la que eduquem i com els infants, adolescents i fam\u00edlies participen en l’entitat.<\/p>\n

\u00c9s important que aquest projecte estigui escrit i sigui conegut per totes les persones que formen l’esplai<\/b>. A m\u00e9s, recomanem que se’n faci una revisi\u00f3 cada 3 o 4 anys<\/b> o quan hi hagi un fort relleu en l’equip de monis.<\/p>\n

Aquestes dates s\u00f3n claus per poder fer una bona reedici\u00f3 del projecte educatiu de l’esplai: els monitors i les monitores m\u00e9s nous ja tenen un rodatge i coneixen el tarann\u00e0 de l’esplai. Per altra banda, heu passat un primer trimestre ple d’aventures, sortides i activitats conjuntes amb infants i adolescents i heu fet la valoraci\u00f3. Es presenten uns quants dies que podem aprofitar per repensar i millorar la funci\u00f3 educativa de l’esplai i els processos participatius interns.<\/p>\n

No teniu clar si al vostre projecte educatiu li cal una revisi\u00f3? Feu una ullada als 10 indicadors que us donaran les pistes per fer aquesta revisi\u00f3<\/a><\/strong><\/h3>\n

Us volem destacar especialment:<\/p>\n