Posicionament sobre l’acampada a la Plaça Universitat

Davant de l’excepcionalitat del moment i, per primer cop, les quatre grans entitats de l’associacionisme educatiu emeten un comunicat conjunt.

Acció Escolta de Catalunya, Escoltes Catalans, Esplais Catalans som associacions de joves i per joves que des del voluntariat contribuïm al desenvolupament integral d’infants i joves a través d’una educació transformadora.

Entenem que les joves que han decidit acampar al bell mig de Plaça Universitat ho fan, no tan sols per denunciar la dificultat de desenvolupar-se en una societat adultocèntrica, sinó també, per denunciar el futur que els espera.

En el marc de la repressió i la brutalitat policial, pels valors sobre els què es fonamenten els nostres idearis i des dels quals eduquem, davant del moment excepcional que estem vivint, volem:twi

• Donar tot el suport als i les joves que han decidit acampar. Entenem que és fruit d’una visió crítica, alhora que constructiva de la societat. Una proposta legítima de protesta des de la no-violència. Un espai necessari d’apoderament juvenil i autogestió.
  • Compartir les seves reivindicacions pel que fa als drets i llibertats col·lectives fet que implica aturar la brutalitat policial, l’amnistia total contra totes les preses polítiques, el retorn segur de les exiliades, la restitució dels drets civils i polítics vulnerats per la sentència del Tribunal Suprem i la negociació d’un referèndum d’autodeterminació.
  • Reivindicar un present i un futur digne per les joves del nostre país, tot garantit l’accés a un habitatge digne, apostant per una societat feminista per garantir l’equitat entre homes i dones, donant respostes reals a l’emergència climàtica.
  • Sumar-nos a l’acampada amb caps i monitors de les nostres entitats amb les tendes dels seus agrupaments/esplais.
  • Fer una crida al conjunt de la societat per a donar suport i valorar positivament que la joventut del nostre país s’autoorganitzi per a millorar la nostra societat.

Pots descarregar-te el manifest conjunt aquí i el de l’acampada a Pl. Universitat aquí.