L’Assemblea General Ordinària del sector, celebrada al Casal Font d’en Fargues, ha servit per fer balanç del curs anterior i definir els objectius per als propers mesos.

El dimarts 13 d’octubre, el Sector Barcelona Nord-Est s’ha reunit al Casal Font d’en Fargues, local de l’esplai Xangó, per celebrar l’Assemblea General Ordinària (AGO). La trobada ha comptat amb la participació de deu monitores i monitors referents dels esplais del sector, així com amb l’Equip General de Sector, la Coordinadora de Projectes de Sector i un representant de l’Equip de Coordinació d’Esplac.

Un dels punts centrals de la sessió ha estat l’aprovació de la Memòria de Sector del curs 2025-26 i del Pla de Treball per al curs 2026-27. Aquests documents recullen la feina feta fins ara i estableixen les prioritats que marcaran l’activitat del sector durant el nou curs.

Entre els objectius plantejats, destaca la voluntat de continuar enfortint els vincles entre els esplais i fomentar el treball en xarxa, tant dins del sector com a escala de ciutat. En aquesta línia, els tres sectors de Barcelona han treballat conjuntament en el marc polític de la propera Trobada de Monis, que posarà el focus en la xarxa entre els esplais barcelonins.

Aquesta aposta pel treball col·lectiu també tindrà continuïtat al Curs d’Iniciació al Monitoratge (CIM) conjunt de Barcelona, on es treballarà explícitament la importància de l’associacionisme i de la xarxa entre esplais. La idea és començar a teixir aquests vincles des de les premonis, que tindran un paper fonamental en la continuïtat del projecte associatiu.

Al llarg del curs, les reunions de sector continuaran sent un espai clau per compartir experiències, posar en comú necessitats i generar noves oportunitats de col·laboració entre els esplais. A més, en una propera reunió se celebrarà una Assemblea General Extraordinària (AGE) per votar les noves incorporacions a l’Equip General de Sector. De cara al gener, també es convocarà una nova AGE per aprovar el pressupost del 2027.

Amb aquesta assemblea, el Sector Barcelona Nord-Est dona el tret de sortida a un nou curs. La participació i la cooperació entre esplais seran claus per continuar fent créixer l’educació en el lleure al territori.