Tendes, activitats, dinàmiques, gresca, debat, guitarres i reflexió als Campaments Pedagògics d’Esplac amb més de 60 participants d’una vintena d’esplais diferents .

Des de divendres fins diumenge passat es van celebrar els primers Campaments Pedagògics d’Esplac al terreny d’acampada Can Puigoriol Xic (Corró d’Amunt). Una setantena de participants es van reunir per debatre, acampar i jugar en un cap de setmana on va predominar la calor i el bon rotllo. Aquesta és la primera edició presencial dels campaments ja que l’any passat, a causa de les restriccions per la COVID-19, es va haver d’adaptar a un format en línia.

En aquesta edició, les monitores i monitors participants van haver de reviure els valors que s’estaven marcint a través de diferents activitats i sobretot de les dinàmiques vivencials i l’espai de debat dirigit per part de l’Escola Lliure el Sol. Els quatre eixos principals sobre els que es va debatre van ser: participació infantil, educació emocional, assemblearisme i pensament crític. Els debats van girar al voltant de com aplicàvem aquests eixos amb els nostres infants i quina seria la manera idònia per fer-ho. Així no ens vam quedar en el “què” ni en el “perquè”, sinó en el “com” eduquem als infants, és a dir quin mètode pedagògic seguim.

Era la primera vegada que des d’Esplac s’organitzava una activitat així i tot i que evidentment queden moltes coses per millorar de cara a futures edicions la valoració de les participants va ser molt positiva. Es van aconseguir teixir llaços entre les diferents monitores i monitors, i es van poder endur un bon grapat de reflexions i eines per aplicar en el dia a dia de l’esplai.

Als Campaments Pedagògics, a banda de monitores i monitors i sòcies d’Esplais Catalans, també s’hi han sumat les dirigents d’Esplais Valencians, l’associació educativa d’acció social, laica i progressista d’esplais de la Comunitat Valenciana. Ha estat un cap de setmana que també ha servit per establir vincles en diferents espais de formació.

 

Per fer ús de les fotografies cal citar autoria: Carmen Alonso-Villaverde Lacasa